NONA nytt: Bli medlem, følg oss på Delicious og Twitter + sjekk møtekalenderen vår

Her er noen kjappe nyhetsoppdateringer:

Medlemskap: Da Journalistens Helge Øgrim og undertegnede tok initiativet til å skape et forum for å gjøre diskusjonen blant Norges netthoder livligere, faktisk sånn omtrent på denne tiden i fjor, mener jeg å huske at vi ikke hadde en konkret organisasjonsmodell i hodet – bare en tanke om at det var sterkt behov for et slikt forum.

Målet var å skape en plattform for å utveksle erfaringer og ideer, hente inn foredragsholdere for inspirasjon og bygge opp en verktøykasse på nett. Siden den gang har det blitt klart at det er viktigere enn noen gang å skape et forum for dette, et forum som ikke risikerer å bli nok en salderingspost på et eller annet budsjett – og vi valgte å opprette NONA som en uavhengig organisasjon i desember i fjor. Vi har fått mange spørsmål om medlemskap, og Arne Krumsvik, forretningsfører i interimsstyret vårt, har nå lagt opp en medlemsmodell for oss her etter modell av danske DONA.

Delicious: Det skrives veldig mye spennende og bra om det som skjer i kommunikasjonsbransjen om dagen, og når jeg skriver kommunikasjonsbransjen tenker jeg på skjæringspunktet mellom medier, PR, markedsføring, utdanning, politikk og sosiale medier. Ikke minst blogges det mye bra om dette her til lands for tiden, og siden NONA skal være en nettverksorganisasjon vil vi gjerne løfte frem det beste av dette og bidra til å skape en bredere debatt.

Jeg leker med å skape en mer dynamisk bloggroll, og tar dessuten gjerne imot tips om mediebloggere som ikke står på blogrollen ennå, men i mellomtiden kommer vi til å bruke bokmerkingstjenesten Delicious aktivt. Vi er Netthoder på delicious: følg oss gjerne, og tips om gode lenker mottas med takk. Den eminente Colin Meek, som blogger her, snakket blant annet om hvor nyttig Delicious kan være som et journalistisk redskap på seminaret vårt i oktober 2008:

[slideshare id=697315&doc=socialnetwork2-1225139431383091-9]

Twitter: Til nå har vi brukt våre personlige Twitter profiler til å si fra om nye NONA poster og møter. Men jeg ser mer og mer at det kan være nyttig å ha et sted hvor vi bare snakker om NONA relaterte ting og har derfor opprettet en egen Twitter profil for NONA: Netthoder.

Alle vi som sitter i NONAs interimsstyre kvitrer mye om nettmedier til daglig, dog med forskjellige innfallsvinkler, men når man følger veldig mange på Twitter kan det være greit å rendyrke Twitterprofilene slik at de som ikke følger oss på grunn av NONA slipper å høre endeløse NONA-diskusjoner – tror jeg. Jeg vurderer til og med å sette opp en autofeed fra NONA-bloggen og eventuelt fra Delicious profilen vår til Twitter siden volumet ikke vil bli så stort, men jeg er usikker. Jeg vet mange ikke er så begeistret for slike autofeeder, hva synes du?

Møtekalender: Jeg har flyttet møtekalenderen vår opp til under bloggbanneret for å gjøre den mer synlig. Her finner du siste nytt om møtene våre. Forløpig er dette bare en WordPress side siden det er en enkel og fleksibel løsning, men tar gjerne i mot tips om smartere løsning.

Mail eller DM oss på netthoder at gmail dot com / @netthoder eller meg personlig på @kristinelowe

Skriv svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *