Seminar 1. nov.: ”Slik skaper vi digitale inntekter”

Et hett spørsmål i mediehusene nå er hvordan man skal finansiere journalistikken i en tid hvor leserne er mindre på papir men desto mer i alle slags digitale kanaler.

NONA inviterer til seminar der vi deler erfaringer og inspirasjon om hvordan man utvikler nye inntekter i digital publisering.

Dette skjer torsdag 1. november kl. 17.00, i VG-auditoriet (Akersgata 55). Vi er ferdige senest kl. 19, og etter det har vi det sosialt sammen på Stopp Pressen.

Sentrale personer i bransjen vil presentere eksempler på prosjekter og satsinger de gjør akkurat nå, hvor hensikten er å utvikle nye inntektsstrømmer rundt journalistisk innhold i digitale medier. Du kan komme og høre:

  • Tore Andre Godager i Egmont Hjemmet Mortensen vil fortelle om deres innovasjon rundt innhold og annonser for mobile plattformer.
  • Nina Schimdt i VG vil fortelle om nye klubbkonsepter VG skal selge til sine digitale lesere. Schmidt har bakgrunn fra VGs Vektklubb.
  • Pål Nisja i Nettavisen vil fortelle om hvordan de får leserne til å kjøpe digitale nyttetjenester i tillegg til å lese avisen.
  • Stig Waagbø i Schibsted Norge vil fortelle om erfaringene med Fædrelandsvennens nye abonnement som inkluderer digitale kanaler, om det kan overføres til Aftenposten, og hva som vil bli nye utfordringer etter at betalingsmurer er på plass.

Påmelding til: netthoder@gmail.com. Arrangementet er gratis for NONAs medlemmer og ansatte i NONAs medlemsbedrifter.

 

Skriv svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *