NONA-møte: Du vil ikke tro hva denne journalistikken gjør med mediebransjen

Sosiale medier + journalistikk = sant? Eller stiller delbarhet og klikkbare overskrifter seg i veien for formidling av seriøs journalistikk på nye plattformer?

Åpent og gratis NONA-møte om sosiale medier, nyheter og journalistikk.

Program:

1. Slik bruker vi Snapchat og Instagram til å nå unge med nyheter
Even Nielsen i NRK P3-nyheter forklarer hvordan P3s radio-nyhetsredaksjon er blitt et fenomen på sosiale medier. Deres nyheter på Snapchat ble omtalt av Nieman Labs i USA i august. Her er også en video som viser formatet:

 

Buzzit

Skjermdump fra Buzzit 30. september 2014.

2. Buzzit – hva er det og hvorfor laget vi det?
Med lister, godbiter fra internett og «du vil ikke tro…»-saker har Buzzit.no på kort tid blitt ett av Norges mest delte nyhetssteder. 
Anders Opdahl i Nordlys forteller om tilblivelsen av Buzzit.no. Hvorfor finnes det, og hvordan har de jobbet?

3. Du vil ikke tro hva denne journalistikken gjør med mediebransjen!
Har lik- og del-saker egentlig noe med journalistikk å gjøre? Eller kaster vi troverdigheten vår ut vinduet i jakten på trafikk og klikk? Paneldebatt:

Debattleder er Kristin Grøntoft, sosiale medier-ansvarlig i Aftenposten.

Debattpanel Buzzit

Tid: Tirsdag 21. oktober kl. 17-19
Sted: Høgskolen i Oslo og Akershus, Gerd Wangs Auditorium, Pilestredet 48 i Oslo.

Senter for tverrfaglig medieforskning er vertskap for arrangementet.
Følg Netthoder på Facebook eller Twitter for oppdateringer.

One Response til “NONA-møte: Du vil ikke tro hva denne journalistikken gjør med mediebransjen”
  1. Synnøve Stephansen oktober 17, 2014

Skriv svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *