Tre Twitter-tips fra Time Magazine

6,25 millioner følger dem på Twitter. Hvordan klarer @Time det? Callie Schweitzer, digital innovasjonssjef i Time, mener den journalistiske prosessen er endret.

– Distribusjon er nå et av de første stegene vi diskuterer i prosessen, ikke det siste. Vi vil lage saker som når et publikum, sier Schweitzer.

@Time er en av mediebransjens mest vellykkede twitterkontoer. Skjermdump fra Twitter.

@Time er en av mediebransjens mest vellykkede twitterkontoer. Skjermdump fra Twitter.

Innovasjonssjefen delte tre tips med deltakerne på ONA-konferansen.

1. Tenk på retweeten før du skriver. Hva får deg til å ville retweete noe? Times erfaring er at meldinger som gir deg informasjon du ikke visste fra før, har bedre effekt enn meldinger som bare leder deg til en lenke. Denne tweeten slo mye bedre an enn en generell tweet om «se det ikoniske Time-coveret fra 11. september»:

 

2. Visuelt virker. Time er verdenskjent for god fotojournalistikk. Gode, fortellende bilder fungerer også på Twitter.

 

3. Bruk analyseverktøyene! Twitter Analytics ble nylig tilgjengelig i Norge.

Time er ikke redde for å lage flere forskjellige tweets om det samme innholdet og teste hvilke formuleringer som får best respons, hvilket tidspunkt på døgnet som fungerer best for publisering eller andre tekniske detaljer.

Skriv svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *