Dag Otter Johansen anbefaler: 4 artikler du bør lese

Dag Otter Johansen startet 1. februar i en nyopprettet stilling som leder for digital produkt- og forretningsutvikling i Budstikka. Han har jobbet i selskapet siden 1996, primært med utvikling av Budstikka.no siden 2005.

En av oppgavene i min nye rolle som leder av digital produkt- og forretningsutvikling i Budstikka er å definere nye prosjekter som kan være aktuelle å involvere seg i/lansere for Budstikka. Det preger også leselisten, siden jeg de siste ukene har vært mer opptatt av startups og forretningsutvikling enn tradisjonell redaksjonell utvikling.

Nordens heteste startups

Er Island stedet å se til for startups og innovasjon? Business Insider har laget en liste over Nordens (de kaller det Skandinavias) 24 heteste startups, og Island går igjen. Mer etablerte navn som Spotify, Mojang og  Aspiro på toppen av lista, men mange spennende mindre selskap her er verdt å se nærmere på.

Håp også uten matte

For oss med redaksjonell bakgrunn som føler større kjærlighet til ord enn til avansert matematikk, her er en artikkel fra Quartz med den betryggende tittelen «You don’t have to know how to code to make it big in tech».

Spennende norsk

Et interessant norsk selskap er TicketCo i Bergen, som har en spennende tilnærming til billettmarkedet og som har interessant potensial lokalt. Denne artikkelen i Teknisk Ukeblad forklarer hva selskapet gjør. For ordens skyld – vår største eier, Amedia, er inne på eiersiden, og vi er i dialog med selskapet om samarbeid.

 Ny tech-nyhetsside

Jeg har ventet i spenning på lanseringen av Breakit.se, og denne uken ble siden lansert. To tidligere journalister i Dagens Industri har gått sammen for å lage en nyhetsside for den svenske tech- og startupbransjen. Førsteinntrykket er at her kommer det mye interessant stoff fremover.

Og apropos Breakit – gutta har en podcast også som kommer hver fredag. Så langt har det vært vel anvendt lytting.

Skriv svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *