Krise? Hvilken krise? Velkommen til NONA15!

Velkommen til NONA15, der vi skal feire og inspirere til innovasjon, nyskaping og suksess i den digitale mediebransjen.

krise_hvilken_krise_liten

Dagen er tirsdag 26. mai, stedet er Schibstedauditoriet i Oslo sentrum.

Påmelding: Vi er nå utsolgt! Du kan sette deg på venteliste her, så tar vi kontakt dersom det skulle bli ledige plasser. OBS: NONA refunderer ikke kjøpte billetter og selger disse på nytt, men oppretter kontakt mellom de som står på ventelista og de som av ulike årsaker ikke kan benytte en kjøpt billett. Ventelista håndteres etter «først til mølla»-prinsippet.

 

Programmet blir som følger: 

09:00 Dørene åpner, registrering av deltakere
09:30 «5 grunner til at vi ikke har en mediekrise»

NONA-leder Ingeborg Volan

09:45 Netthodeundersøkelsen 2015

Arne Krumsvik, Høgskolen i Oslo og Akershus

10:05 Keynote: “The amazing opportunities of digital disruption”

Nicholas Sabloff er internasjonal redaktør for Huffington Post og har ansvaret for alle 12 Huffington Post-utgaver utenfor USA og all internasjonal utvikling. Han er en pådriver for intern innovasjon og kulturbygging og kjent som en raus og inspirerende foredragsholder.

10:50 PAUSE
11:10 Slik jobber “gamle” mediehus med å bygge ny, digital kultur

Spydspissprosjektet: Hvordan bygge digitalkultur i Aftenposten?
Slik har Aftenposten fått redaksjonen til å ta i bruk digitale verktøy og fortelleteknikker – og slik endret det produktene deres. Ingvild Hjertaas deler erfaringer.

Kan vi bruke dataverktøy til å måle journalistisk kvalitet? Ja!
NRKs nettsjef Frank Gander og redaksjonssjef Helene Hillestad presenterer Janus, NRKs nye og egenutviklede kvalitetsmålingsverktøy for nettinnhold.

12:00 LUNSJ
12:45 Årsmøte NONA

Se innkalling og sakspapirer her.

13:15 “Netflix for journalistikk”

Vio Media vil samle alle aviser og magasiner i Norge på en felles digital plattform. Det ferske teknologiselskapet med utgangspunkt i NTNU-miljøet har brukt det siste året på å forstå utfordringene til dagens lesere av medieinnhold. Agnes Dyvik, daglig leder i Vio Media, forteller hvordan de har tenkt å lage et produkt som kan tilfredsstille både mediehusene og lesernes behov.

13:40 “Få større verdier ut av journalistikken”

Svein-Erik Hole, digitalredaktør i Teknisk Ukeblad, tilbrakte våren 2014 i USA for å lære av de aller beste og mest innovative mediebedriftene. Så kom han hjem og omsatte det han hadde lært i praksis i TU.no. Det virka. Her forteller han hvorfor.

14:00 ”Veien til Silkeveiene”

Jonas Alsaker Vikan, Adresseavisen, om graveprosjektet som lærte ham veien ned i det dype nettet og hva han har lært av det.

14:20 PAUSE
14:30 “Innovasjon til inspirasjon”

Anne Jacobsen, daglig leder for NCE Media Bergen, deler noen av de mest inspirerende innovasjonsprosjektene hun vet om.

14:50 Nettsjeftoppmøte

Hva er de største utfordringene norske digitale medier står overfor i dag, og hvordan tenker vi å løse dem? Noen av landets fremste nettredaktører møter hverandre til debatt og diskusjon:

  • Hildegunn Soldal, utviklingsdirektør for Aller Media og Dagbladet

  • Frank Gander, nettsjef i NRK

  • Gunnar Stavrum, sjefredaktør i Nettavisen

  • Kjersti Sortland, sjefredaktør i Budstikka

15:40 PAUSE
16:00 Speeddate med Netthodepris-finalistene

Kort-kort presentasjon av toppkandidatene til årets beste nettprosjekter fra små og store redaksjoner.

16:45 Utdeling av Netthodeprisene 2015
17:00 Slutt – vi går videre til aperitiff på Stopp Pressen før Netthode-middagen 2015 begynner kl 18:30.

Informasjon om middag og påmelding til denne kommer med det aller første.

No Responses til “Krise? Hvilken krise? Velkommen til NONA15!”

Skriv svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *