Velkommen til NONA16: Derfor bør du elske data!

Data gir grunnlag for bedre beslutninger, åpner for helt nye journalistiske metoder, hjelper oss til å forstå de som  bruker journalistikken vår, og gjør det mulig å tilby bedre innhold på smartere måter.

NONA16-konferansen mandag 6. juni feirer hvordan ny tilgang på data gjør mediebransjen smartere. Vi diskuterer hvilke nye utfordringer som oppstår, og hvilke nye muligheter vi har, med noen av de beste foredragsholderne fra inn- og utland.

Meld deg på årets viktigste bransjesamling for digitale medier i dag!

Foreløpig program:

Keynote: “You are what you measure” – Tony Haile, gründer og CEO i Chartbeat

Tony HaileChartbeat er et av verdens mest brukte redaksjonelle analyseverktøy. De jobber med mer enn 4000 medieselskaper i hele verden, inkludert 80 prosent av de største redaksjonene i USA. Tony Haile er Adjunct Professor i journalistikk ved både Stanford og Columbia og var på lista da Fast Company kåret “Top 100 most creative people in business”. Før han startet selskapet sitt konkurrerte han i et jordomseilingsrace og ledet polarekspedisjoner i Arktis. Han mener startup-virksomhet likner på dette, men med lavere risiko for å måtte amputere noe.

Keynote: “Europe in need: Why we need cross-border and in-depth journalism” – Sylke Grühnwald, leder for Journalismfund.eu:

Sylke GruhnwaldSylke Grühnwald leder teamet for data- og dokumentdrevet journalistikk ved den sveitsiske allmennkringkasteren SRF, er nyvalgt leder for Journalismfund.eu og blant initiativtakerne til et europeisk manifest for kvalitet i datajournalistikk. Hun var en av grunnleggerne av Lobbywatch.ch og initiativtaker til det flernasjonale flyktningprosjektet The Migrant Files. Hun og teamet hun leder har vunnet flere internasjonale priser, blant annet Grimme-Preis, The European Press Prize og IRE Award.

Og dessuten blant annet dette:

  • “Slik får vi til datajournalistikk i en liten redaksjon” – Liv-Jorunn Håker Ottesen, digital utviklingssjef Sunnmørsposten
  • “Den algoritmiske veien til nyheter” – Jørgen Hovelsen Frøland, prosjektleder for brukeropplevelse i Polaris Media
  • Utdeling av Netthodeprisene 2016

Komplett program kommer ca. 15. mai. Årsmøtet i Norwegian Online News Association vil bli gjennomført i sammenheng med konferansen.

Praktiske opplysninger:

Tid: Mandag 6. juni 09:00-16:00

Sted: Popsenteret, Trondheimsveien 2, Oslo (kart her)

Pris: 950,- for NONA-medlemmer og ansatte i NONAs medlemsbedrifter, 1100,- for ikke-medlemmer.

Vi gir 10% grupperabatt til bedrifter som melder på 5 eller flere deltakere. (Her kan du melde deg inn i NONA og sjekke hvem som allerede er medlem.)

Påmelding: Via Eventbrite, klikk her*:

*Skal du melde på en stor gruppe og vil ha tilsendt samlefaktura? Send en epost til lill.syversen@sol.no med navn og epost på deltakere samt informasjon om hvor faktura skal sendes. Vi fakturerer via epost/pdf.

No Responses til “Velkommen til NONA16: Derfor bør du elske data!”

Skriv svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *