Hvordan kapre lesere – og beholde dem?

Lær hvordan Financial Times ble blant de beste i verden på å selge digitale abonnement gjennom smart bruk av analyse og systematisk eksperimentering i redaksjonen.

renee-kaplanNONA og MBL inviterer til «etter jobb-prat» med Renée Kaplan mandag 24. oktober på Mesh i Oslo. Kaplan er ansvarlig for brukerdata og analyse i Financial Times. Hun forteller hvordan storavisen treffer publikum gjennom data, eksperimentering med nye formater og plattformer, og nytenkning i redaksjonen.

Tid: Mandag 24. oktober kl. 16.30
Sted: The Lounge på Mesh i Oslo.
NB! Begrenset antall plasser. Meld deg på nå: Klikk her

Jobben til Renée er å sikre at journalistikken til Financial Times møter både et større publikum og et riktigere publikum. Som leder for teamet «audience engagement» i Financial Times påvirker hun både journalistikken, publiseringen og teknologien med bakgrunn i data og analyse av hvordan brukerne oppfører seg. Du kan lese mer om jobben hennes her, og om analyseverktøyet Financial Times har utviklet her.

Kaplan er tidligere viseredaksjonssjef i France24 og innholdsansvarlig i markedsføringsbyrået Havas. Hun har jobbet som journalist i en rekke amerikanske medier, blant annet CNN, CBS og New York Observer. Hun er bosatt i London.

Skriv svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *