Velkommen til NONA17 – innholdet som vinner på internett

NONAs årskonferanse 23. mai handler om deilig, digitalt innhold. Hvordan lager vi innhold som engasjerer, hvordan kan vi presentere det på nye og innovative måter, og hvordan publiserer vi det så det når et stort publikum?

Eventbilde

 

Dagens program:

 
9:00 Velkommen
 
9:10 How defining a content strategy is the hardest part when launching a new journalism startup – Sebastian Horn, Ze.tt
 
09:55 Hvordan kan analyse gi bedre journalistikk? – Jostein Larsen Østring, direktør for innholdsutvikling i Amedia og Vibeke Madsen, nyhetsredaktør i Avisa Nordland.
 
10:35 Pause
 
10:50 Framtidas nyhet er ikke en artikkel – Audun Aas, produkteier i Dagbladet om alternative måter å utforme journalistikk på.
 
11:15 Kan vi teste oss til bedre journalistikk? – Ann-Inger Borstad, produkteier for betalt innhold i Adresseavisen, om erfaringer med brukertesting av innhold.
 
11:35 Digitale historier som overrasker – Kyrre Lien, norsk stjernefotograf om hvordan du lager visuelle fortellinger som huskes.
 
12:10 Lunsj + årsmøte i NONA
 
13:00 How to create great content that works for any platform – Sarah Alessandro Frank, redaktør i NowThis, om å bygge en verdenssuksess helt uten hjemmeside.
 
13:35 Slik får du saken din til å fly i sosiale medier – Laurie McGregor, spesialrådgiver for sosiale medier i NRK
 
13:55 VG på Snapchat Discover – Mathias Jørgensen deler erfaringer etter fire måneder med nyheter, underholdning og sport på den ferskeste medieplattformen i Norge.
 
14:15 Nyhetsbrev som distribusjonskanal – hvorfor og hvordan? – Trond Sundnes, utviklingsredaktør i Dagens Næringsliv, om deres erfaringer med ulike typer nyhetsbrev.
 
14:35 Pause
 
14:45 Slik får du leseren med i dybden – Mats Støstad, featurejournalist i NRK, om hvordan du holder på oppmerksomheten i de lange historiene.
 
15:05 Ett år med VR-journalistikk – slik gikk det! – Eirik Urke, Teknisk Ukeblad, om hva de har lært om å fortelle i flere dimensjoner gjennom et år med støtte fra Google.
 
15:20 Hvordan BBC involverte brukerne for å finne historiene som aldri før hadde blitt fortalt – Eileen Murphy og Katie Marshall, BBC Online
 
15:50 Utdeling av Netthodeprisene 2017

Praktisk informasjon

Sted: Schibstedauditoriet i Oslo sentrum

Tid: Tirsdag 23. mai kl 9-16

Pris: 800,- for ansatte i NONAs medlemsbedrifter (oversikt her), 1000,- for ikke-medlemmer (+ billettavgift)

Påmelding: Eventbrite

No Responses til “Velkommen til NONA17 – innholdet som vinner på internett”

Skriv svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *