Velkommen til NONA17 – innholdet som vinner på internett

NONAs årskonferanse 23. mai handler om deilig, digitalt innhold. Hvordan lager vi innhold som engasjerer, hvordan kan vi presentere det på nye og innovative måter, og hvordan publiserer vi det så det når et stort publikum?

Eventbilde

Alt av program er ikke klart, men her er noe av det som vil fylle dagen:

  • How defining your content strategy is the hardest part when launching a new journalism startup forteller Sebastian Horn. Han er grunnlegger av og redaktør for Zett.de, som har gitt ærverdige Die Zeit en veldig vellykket digital lillesøster.
  • BBC Online involverte publikum for å finne nye saker og lage nytt innhold de ikke hadde tenkt på før. Eileen Murphy (Head of Online, BBC) og Kate Newman (leder for prosjektet Unreported) deler erfaringer og tips.
  • How to create great content that works for any platform – amerikanske NowThis er kanskje verdens beste på å tilpasse sin journalistikk til alle digitale plattformer. Redaktør og senior producer Sarah Frank forklarer hvordan de jobber for å få det til.
  • Fotojournalistikk som skinner digitalt – den norske stjernefotografen Kyrre Lien forteller hvordan han tenker for å lage prisvinnende fotoprosjekter på digitale plattformer.
  • Slik kan analyse gi bedre innhold – Jostein Larsen Østring, direktør for innholdsutvikling i Amedia, forteller om det store innholdsanalyseprosjektet i konsernet og hvordan de bruker det til å lage bedre lokaljournalistikk.
  • Finnes det alternativer til nyhetsartikkelen? Audun Aas, utvikler i Dagbladet, viser alternative måter å presentere nyheter på.
  • Hjelp! Jeg har en skikkelig god sak her – hva gjør jeg for å få det til å fly i sosiale medier? Laurie McGregor, spesialrådgiver for sosiale medier i NRK, vet råd.
  • Utdeling av Netthodeprisene 2017

 

Sted: Schibstedauditoriet i Oslo sentrum

Tid: Tirsdag 23. mai kl 9-16

Pris: 800,- for ansatte i NONAs medlemsbedrifter (oversikt her), 1000,- for ikke-medlemmer (+ billettavgift)

Påmelding: Eventbrite

No Responses til “Velkommen til NONA17 – innholdet som vinner på internett”

Skriv svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *