Kristine var en av grunnleggerne av NONA og, som NONAs første leder, den som har stått for mye av den daglige driften frem til årsmøtet 2011 da Jens Barland tok over som daglig leder fra Kristine. Hun fortsatte i NONA-styret fra 2011 til 2013 og er i dag medlem av NONAs valgkomite.

Kristine er kommunikasjonsrådgiver ved Universitetet for miljø- og biovitenskap (UMB) hvor hun jobber med nettutvikling, sosiale medier og forskningsformidling. Tidligere har hun bla. vært teknologiblogger, – journalist og -spaltist for VG, mediekommentator for ABC Nyheter og mediejournalist i Journalisten, Kampanje og NA24 Propaganda. Hun har skrevet for en lang rekke medier i nær og fjern, hovedsakelig i Norge, England og USA, og begynte mediekarrieren sin som spaltist på ledersiden i Drammens Tidende (DT) da hun var 18.

Hun har også bidratt til en lærebok og flere antologier om sosiale medier, journalistikk og etikk, senest  «Playing Footsie with the FTSE: The great crash of 2008 and the crisis in journalism» (2009).

Hun er utdannet ved London’s City University og har bodd og jobbet mange år i England.

På fritiden blogger hun om… eh… medier. Medier i endring riktignok, mye om skjæringspunktet mellom midtstrømsmedier og sosiale medier.

Hun har fulgt utviklingen inne sosiale medier siden 2002 og legger helt og fullt skylden på bloggen sin for at hun i 2006 avslørte seg selv som medienerd. Fra da av tok hun seg selv i å blogge stadig mer om medier og fikk snart alle inntektene sine fra å skrive om mediebransjen. Som en naturlig konsekvens av utviklingen i dagens medielandskap gled den geskjeften nesten umerkelig over til hovedsakelig å skrive om teknologi fra og med 2009.

Blant en lang rekke av mentorer som har vært med å forme karrieren hennes regner hun en av de første kvinnelige IT-konsulentene i Silicon Valley, en av verdens første konsulenter innen sosiale medier, en av grunnleggerne av finans-PR i Storbritannia og en lange rekke norske og britiske redaktører. Det er en annen måte å si at interessehorisonten er bred, og få ting er like spennende som å lære noe nytt.

På Twitter: @KristineLowe (på engelsk, om medier, teknologi og medier i endring), @twournalist (på norsk, mest om digital livsstil, sosiale medie, teknologi og forskning)